mandag 13. august 2012

Kontroll på sykehuset

Idag var det tid for første vanlige jordmorkontroll på sykehuset, og den var så vellykket som den kunne få blitt! :) Helt fantastisk person!

Først snakket vi litt, og hun skulle legge inn et notat på meg om at jeg skulle få litt "fri tilgang" til å komme inn til ctg-registrering. Alle skal jo få muligheten til å komme inn på en sjekk hvis de er urolige, men nå har jeg blitt nektet en gang, og det skal ikke skje igjen. Derfor er det litt betryggende at det står i journalen min i tilfelle jeg skulle møte på noen som ikke syns det er nødvendig at jeg kommer inn..
Videre når det nærmer seg mer termin så ser de an min psyke, hvis jeg ikke takler å gå til termin så setter de meg heller igang litt før. Og får jeg veldig problemer med å sove så kan jeg evt få noe å sove på.
Veldig betryggende for meg å vite at alt ansvar ligger ikke på meg, jeg holder en åpen dialog med sykehuset om hvordan det går med meg, så tar de beslutninger sammen med meg om hva som skjer videre. :)
Fra mitt ståsted nå så tenker jeg at jeg heldigvis sikkert kommer til å klare meg uten noe å sove på, jeg sovner jo heldigvis lett og er heller ikke så glad i å ta noe særlig medisiner mens jeg er gravid.
Men det er jo noe med det at tilbudet er der hvis jeg skulle trenge det.

Etter å ha snakket litt, sjekket hun leiet, og gjett hvem som har holdt seg i hodeleie siden snuingen?! :D
Nå må hun bare holde seg sånn videre også, så skal jeg være så fornøyd og blid at..:P Egentlig ganske rart hvordan leiet har så mye å si for min trygghet, sjansene er jo så mye større for at alt går helt supert og normalt ved vaginal fødsel og barnet er i hodeleie, så håper og krysser alt jeg kan krysse for at det holder seg sånn! :)
Og etter å ha sjekket leiet ble det tid for ctg-registrering. Den gikk helt supert og selv om jeg egentlig er litt tidlig ute til å ha ctg-registreringer, så toppkarakter ble det, med en lang og fin registrering og masse liv mens registreringen holdt på :)

Nå er jeg lett til sinns igjen og skal nyte denne fine dagen til det fulle! :)

6 kommentarer:

  1. Så bra de følger deg opp og gjør sånn at du kan føle deg trygg fremover... det hjelper masse bare det å "ha muligheten" til en sjekk selv om man nødvendigvis ikke benytter seg av det!!!

    Flinke jordmødre som lytter er alfa omega:)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja, det er virkelig alfa og omega med flinke jordmødre! :)

      Slett
  2. Så fint og høre at alt var bra da :) Deilig og puste lett ut tenker jeg ! Ha en strålende dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. :) Ja, det er det virkelig :) Får litt mer energi og nytt pågangsmot med sånne kontroller :)

      Tusen takk! :)

      Slett
  3. Så bra at du hadde en fin kontroll og at alt er bare bra med vesla i magen :))

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir så glad hver gang jeg møter på noen skikkelig flinke folk i helsevesenet, de veier absolutt opp for de som ikke bryr seg så mye..:)

      Slett