fredag 8. februar 2013

Personlige lys og nyinnkjøpt bok

Jeg har lenge hatt lyst til lage minnelys og andre lys. Har prøvd meg tidligere på å smelte inn servietter, men dette syntes jeg ikke var noe lett igrunn..
Så kom jeg jo over noen helt geniale ark på hobbybutikken her, noe som gjør at jeg kan lage helt personlige lys <3 Noe annet som er veldig greit med disse arka er jo at de ikke skal ta fyr når man brenner lysa sånn som servietter gjerne gjør..

Her er de jeg har laget til nå :)
Dette er de første lysene jeg laget, med arket fra hobbybutikken her, funket så fint som bare det :) På det ene lyset festet det seg ikke helt i det ene hjørnet, men det går jo bare å fikse med litt decoupagelakk. :) 
Så kommer lysa jeg laget med ark jeg fant på ebay og jeg må så at det virkelig er genialt med ebay. For istedet for et ark til 49,- på hobbybutikken fikk jeg 5 ark til rett over hundrelappen inkludert frakt :) :

Minnelyset til Nora Sofie <3 Har ikke med hele fremsiden på lyset i sin helhet da jeg måtte ha bilde av henne på. Nå klarte jeg rett og slett ikke lenger å bare bruke bilder av gravstøtten eller ultralydbilder, jeg måtte ha bilde av min lille engel på. Jeg valgte et bilde som var litt blurry i seg selv, da vi sikkert ikke klarte å holde kameraet nok i ro da bildet ble tatt, og det er et av yndlingsbildene mine av henne. Helt sikkert absurd for andre, da dette er et bilde av henne ferdig stelt i kisten. Men hun er så fin, så fredelig. <3
Skrev ut mange prøveark og korrekturleste mange ganger, men allikevel så jeg ikke skriveleifen før jeg hadde festet arket på lyset.. Uansett, denne teksten syntes jeg var så passende på minnelyset.. <3 "Let this light shine way above and wrap you tight in all our love" <3
 Baksiden på minnelyset til engelen vår <3 Elsker denne teksten også:
"Even the smallest of feet have the power to leave everlasting footprints upon this world"
 Og tre små lys til hver av mine tre små gullunger <3

Får bare beklage litt av kvaliteten på bildene, men de er rett fra instagram..:) Og hadde forresten ingen problem med at noen av arka ikke festet seg helt på lyset med arka fra ebay ;)

Til slutt kom jeg over en bok her om dagen som jeg bare måtte ha;

Ganske interessant bok som jeg vil anbefale til andre nysgjerrige mennesker der ute. :)

God helg fra meg! <3

5 kommentarer: