lørdag 16. mars 2013

Vår prinsesses dåp :)

Vi hadde dåp 24.02, så blir litt forsinket dette innlegget, men sånn blir det jo bare når dagene går i ett..:)

Dåpen ble faktisk vellykket, og det imot alle odds, for på fredagen fikk Tomine øyebetennelse og på lørdagen fikk Joachim omgangssyken.. Så jeg så virkelig for meg at på søndagen så hadde ungene "bytta" sykdom og vi voksne hadde fått begge, men alle var friske og raske igjen! :)
Blid og fornøyd til tross for hovne øyne stakkar. <3
Noen av bordkorta mens jeg holdt på :)
 De dekkede borda
 Borddekkingen på vårt bord.
 Joachim's plass 
 Dåpslysa jeg laget til Tomine, alle rosa med forskjellige bilder på :)






 Lysa på gavebordet.. Glemte selvfølgelig å ta bilde av gavebordet, men.. 
 En av innbydelsene 

 Ferdig døpt :)
 Israelkake, farlig god så anbefales på det sterkeste :)

 Dåpskaken til Tomine :)

 Pavlova, note to self så nytter det ikke med kant når jeg må legge den på hodet på formen.....:P
 Gulrotkake
 Sjokoladekake :)
 Min lille prinsesse i dåpskjolen sin :)






Bildene ble litt i hytt og gevær, men det får nesten bare være.. :P
Tomine var ikke noe fornøyd med å skulle være i kirken. Et annet barn skulle døpes før henne, og da måtte jeg "fly" med Tomine for at hun ikke skulle grine så mens det andre barnet ble døpt.. Jeg fikk virkelig trimmet armmusklene mine da..:P Da det var Tomines tur, skrek og skrek hun og det var nesten så hun sluttet å skrike mens hun fikk vann på hodet, men bare nesten..;) Så resten av gudstjenesten satt jeg og Tomine på "gangen" så hun fikk spise og sove litt. :)
Man får virkelig kjenne hvor greit det er med sutt i sånne situasjoner, Joachim var det jo ingen problemer med å få til å ta sutt, Tomine vil ikke ta sutt overhodet..:P Jeg hoppet nesten i taket her om dagen da hun to ganger på rad tok 3-4 sutt på sutten, men så har det vært med den gangen å..:P

Uansett dåpen ble kjempefin, med masse god mat og gode kaker. :) Her fikk vi masse hjelp fra snille og gode familiemedlemmer som hjalp til med å lage alle den gode maten og kaker :):)

6 kommentarer:

  1. Så pent du hadde pyntet, så flotte kaker og nydelig dåpsbarn :)

    SvarSlett
  2. Så fint :D Og så søt hun er.. Jammen flaks at dere ble friske :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Ja, vi var ganske så heldige der :):)

      Slett
  3. For ett nydelig dåpsbarn og så fint du hadde pyntet! :)
    Var godt dere ble friske, ikke godt da begge barna blir syke slik..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Ja, utrolig heldige, hadde ikke så gode odds med oss, men jaggu gikk det ikke i orden :):)

      Slett