mandag 7. mai 2012

Statusoppdatering 17+1

Termin: Fortsatt 15.Oktober


På vei: 17+1


Igjen til termin: 22+6


Utålmodig: fortsatt nei..


Aktivitet innenfra: Har lurt litt innimellom, men ingenting enda som gjør at jeg er sikker..


Fødselen: Samme som tidligere, gruer meg og tenker mye på..


Plager: Har begynt å kjenne bekkenet igjen, inatt kjente jeg faktisk også litt tendenser til at det var litt ømt å snu seg..


Søvn: ingen særlige problemer der foreløpig, bortsett fra et par oppvåkninger inatt og litt småømt bekken..


Hodet festet: Fortsatt leenge til..


Kynnere: Nei


Tungt: Ikke akkurat tungt, men begynner jo å kjenne det litt i ryggen hvis jeg har stått lenge..


Høygravid: Nei.


Vann i kroppen: Ikke enda.


Utstyr: Trenger jo ikke noe særlig. Kommer nok til å arve det meste fra storebror og storesøster. Må nok strikke litt nytt som bare er til minsten. 


Neste kontroll: Tirsdag 22. Mai.


Sykehusbag: Fortsatt ikke påtenkt. Nå har jo jeg så veldig "korte" fødsler, så trenger nok ikke pakke den før vi skal avgårde..:P


Matkick: Veldig varierende, hadde en runde med peanøttsmør og syltetøy skiver(noe jeg egentlig kun spiser når jeg er gravid..) 


Viktige datoer, funnet på babyverden(tror ikke alt stemmer helt med datoene, men krysser jo av etterhvert)
Hjertet begynner å slå 19.februar
Embryoet beveger seg 14.mars
Alle indre organer er formet 21. mars
Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster 21.mars
Risiko for spontanabort avtar 4. april
Kvalmen avtar for de fleste 11. april
Kjønnet begynner å bli tydelig, ikke på ultralyd 18. april
Fosteret svelger og tisser 2. mai
Tid for ordinær ultralyd 22 mai.
Du kan kjenne fosterets bevegelser 16. mai
Fosteret begynner å få et søvnmønster 30. mai
Fosteret begynner å høre 20. juni
Ni av ti barn overlever om de blir født nå 18.juli
Mange fostre legger seg med hodet ned nå 22. august

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar