tirsdag 3. juli 2012

Statusoppdatering og magebilde

♥ Termin: 16. Oktober


♥ På vei: 25 uker


♥ Igjen til termin: 15 uker


♥ Utålmodig: nei


♥ Aktivitet innenfra: Rutine morgen og kveld..Og heldigvis litt innimellom også.. <3


♥ Fødselen: Skal inn på samtale denne uken, så håper det er satt av litt tid til å snakke om fødselen også. 


♥ Plager: Bekkenet er fortsatt i gjenge, må bare ikke overbelaste noe, for kjenner godt at bekkenet ikke tåler så fryktelig mye..


♥ Søvn: Sover godt og trenger litt mer søvn om dagene..


♥ Hodet festet: Det skjer vel ikke før rett før fødselen på meg tenker jeg..


♥ Kynnere: Har vært litt rutine på at jeg har hatt dette morgen og kveld, men ingenting til nå idag, så satser på at det holder seg sånn litt.. :)


♥ Tungt: Nei, nå kaller jeg det ikke tungt lenger, når bekkenet er nesten bra igjen er det jo 20 ganger lettere å gå gravid..:) Selvfølgelig kjenner jeg det jo fortsatt i rygg, men kan jo nesten ikke forvente noe annet etter tre tette graviditeter..


♥ Høygravid: Nei.


♥ Vann i kroppen: Ikke enda.


♥ Utstyr: Kjøpte en ammepute på nett igår og har nesten hatt helt noia siden da. Syns det har vært litt mindre liv igår kveld og på morgenen idag enn jeg har følt tidligere og noia'en kommer vel av at jeg er redd for å ikke få brukt det..Får heldigvis respons når jeg kjenner på magen, men kunne godt kjent mye mer nå.. 


♥ Neste kontroll: Ultralyd imorgen, Jordmortime imorgen og 3D ultralyd på fredag <3


♥ Sykehusbag: Fortsatt ikke påtenkt. Vil jo mest sannsynlig både ha tid til å pakke sykehusbagen, bag til Joachim og rekke innom en del vaktskifter før minsten kommer, så ikke noe stress med bag'er her i gården..:)


♥ Matkick: Den siste tiden har jeg hatt veeldig lyst på pomm fri,kommer ikke på noen andre matkick jeg har hatt i det siste..

Viktige datoer, funnet på babyverden(tror ikke alt stemmer helt med datoene, men krysser jo av etterhvert)
Hjertet begynner å slå 19.februar
Embryoet beveger seg 14.mars
Alle indre organer er formet 21. mars
Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster 21.mars
Risiko for spontanabort avtar 4. april
Kvalmen avtar for de fleste 11. april
Kjønnet begynner å bli tydelig, ikke på ultralyd 18. april
Fosteret svelger og tisser 2. mai
Tid for ordinær ultralyd 22 mai.
Du kan kjenne fosterets bevegelser 16. mai
Fosteret begynner å få et søvnmønster 30. mai
Fosteret begynner å høre 20. juni 
Ni av ti barn overlever om de blir født nå 18.juli
Mange fostre legger seg med hodet ned nå 22. august


Uke 25 <3

Til sammenlikning, uke 25 med Nora Sofie


6 kommentarer:

  1. Jeg har også spist en del pommefrites.. Men jeg må ha massssse grillkrydder på da ! Det er godt.. Farlig godt hehe :)

    Fin mage :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja, her i gården må jeg ha grillkrydder og salt..:P Også må de være riflet og perfekt stekt, sprøe på utsiden og myke og gode inni..:P..

      tusen takk :)

      Slett
  2. Fine magen med begge to <3

    SvarSlett