søndag 26. februar 2012

Healing..

På fredag var jeg og Joachim på Arendal Alternative Senter for healing av Joachim. :)
Jeg var ganske spent og visste ikke helt hva jeg kunne forvente osv, men alt i alt gikk jeg derfra med en veldig god følelse! Hun kombinerte litt fotsoneterapi også, og der er det absolutt ingen rom for tvil, det kan hun! :)
Hun begynte jo med litt fotsoneterapi, hun kunne ikke merke så mye til lever og milt, men dette har jeg tenkt i ettertid at kanskje kan være pga av at kyssesyken ikke er i noen akutt fase lenger og at lever og milt ikke er "syke" i den forstand. Videre merket hun at nyrene jobbet endel og at dette var veldig vanlig ved sykdom. Og så sa hun det som "beviste" for meg at hun vet nøyaktig hva hun gjorde, hun sa hun merket han hadde litt vannansamling i øret, dette har jo vært en "filleting" for meg i forhold til alt dette andre som har vært, pluss at han er henvist til øre, nese, hals og fått svar om at han skal få time innen juni tror jeg. Så dette med øret er liksom "tatt hånd av" i mine øyne, så jeg har jo ikke nevnt dette med et eneste ord.. og hun merket jo hvilket øre det gjaldt og at det andre var fint. Fantastisk! :)


Så var det jo over til healingen etterpå, hun begynte med bena igjen, kjente han hadde en del energi men godt kunne få litt mer, deretter knærne. Så magen og brystet, han var jo litt urolig i magen, pluss vond hoste. Og til slutt hodet, her merket jeg veldig fort at Joachim reagerte på dette. Da hun holdt den ene hånden litt foran og ovenfor pannen liksom ble Joachim akutt trøtt. Han begynte å gni seg i øynene, ble litt irritabel og ja, rett og slett trøtt. Da hun tok vekk hånden fortsatte han bare å leke, helt slutt på å gni seg i øynene og alt.. Hun flyttet handen da til over hodet istedet en liten stund, før hun prøvde ved pannen igjen senere, og uten at han så handen var flyttet tilbake begynte han å gni seg i øynene igjen! Utrolig! :)
Hun forklarte meg også litt mer hva healing går ut på. Men nå husker jeg ikke helt hvordan hun forklarte dette og når jeg prøve å forklare selv så føler jeg at jeg ikke får det frem sånn at det blir på samme måte som da hun forklare meg. Joachim sov ihvertfall som en stein hele denne natten etter healingen, og dagen etter var det ikke snakk om at han skulle sove på dagen. Han lå å sang og tulla i sikkert rundt 2 timer, uten så mye som en blund på øyet.. Så at han hadde fått litt mer energi etter gårsdagen var ikke noe jeg tvilte på ihvertfall.

Jeg fikk også slutten av timen til Joachim, når hun hadde gjort det hun følte hun kunne gjøre for min kjære lille skatt. Og da fikk jeg kjenne selv litt hva healing er. Hun begynte med hodet mitt, holdt hendene på hver side av hodet ved ørene. Hun spurte meg om jeg kjente noe, og det gjorde jeg jo, jeg kjente et slags "trykk" eller hva jeg skal si på venstre side, Nesten som en slags "ørepropp" bare at det ikke var inni øret liksom, pluss at det kjentes mere på hele siden av hodet og ikke bare i øret.. Når jeg sa dette til henne sa hun at det var ganske naturlig da venstre siden var følelsessiden. Jeg husker også at jeg fikk en svak trang til å lukke øynene, dette kan jo ha vært noe helt anna, men trykket jeg kjente er jeg ikke i tvil om. Hun holdt også hånden litt ovenfor pannen på meg også og lurte på om jeg kjente noe da. og jeg kjente jo ikke like mye da, men jeg følte det var rett før jeg kom til å begynne å svette, rar men ikke noen veldig klar følelse. Hun la hendene litt på ryggen også en stund før hun sa: "nei, du trenger det mest her" og holdt hendene på hver side av hodet igjen ved ørene. Og det kan nok stemme godt.

Etter timen sa hun noe annet til meg også. Hun forklarte meg at ved en graviditet vil hun ikke ha lov til å kunne "gå inn og se noe" liksom. Alt som har med graviditet er "off-limit" liksom, og det kan jeg jo skjønne at kan være greit. Men så sa hun til meg også at babyen(eller kroppen altså) blir jo laget først, og så kommer sjelen etterpå, så jeg skulle ikke se bort ifra at hun "prøvde å komme igjen" og at det kunne være ei jente som kom neste gang. Her vil jeg jo bare nevne igjen at hun sa hun ikke har lov til å se på noe som helst som har med graviditet å gjøre, så hun har jo ikke sett på noe som helst med dette, dermed, så vil jeg jo også tenke at hvis det kommer en gutt neste gang betyr ikke det at hun har tatt feil og ikke kan jobben sin, rett og slett fordi hun ikke ser på graviditet i det hele tatt.  Hun sa også hun trodde vi kom til å få mye glede fremover, og det håper jeg også på. <3 Og et par ting til jeg kom på nå på tampen; at det var mange i hennes yrke liksom som hadde mistet barn, at englemødre rett og slett kanskje bare åpner seg litt lettere.. Og når det kom til drømmer, hvis du drømmer noe negativt om de du har mistet, så er det ikke kontakt. Hun hadde aldri opplevd at de på den andre siden har det vondt, så hvis du drømte gode drømmer om de du hadde mistet var det mye større sjanse for at det var kontakt. <3 Og den siste tingen jeg måtte få skrevet ned nå var det at hun sa hun følte at jeg egentlig hadde svarene, men at jeg bare trengte en bekreftelse, og det føler jeg egentlig at stemmer også.

Så, nå skal jeg avslutte. Og da avslutter jeg med å anbefale Arendal Alternative Senter. Torunn er ei kjempekoselig dame, tar seg tid, tør å spørre og bryr seg. :) Absolutt verdt en tur! :)

Tror du på healing?
Har du prøvd healing eller fotsoneterapi? Funket det for deg?

6 kommentarer:

  1. Så utrolig spennende..
    Nå fikk jeg KJEMPE lyst til å prøve selv, lurer på om det er det pengene fra leiligheten skal gå til ;)

    Så fint sagt det der om drømmene, det er slike ting som er godt å ta med seg videre, håper virkelig det blir masse glede for dere i tiden som kommer <3
    Mange klemmer

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var veldig spennende. :) Jeg anbefaler virkelig en tur dit, noe du kan unne deg selv..:) Kan jo ta det som en premie for å ha sluttet å røyke også..:) Om du vil belønne deg selv med en medium time, healing time eller kanskje fotsoneterapi time..:) Anbefales, selv om jeg bare fikk en "smakebit" når Joachim var ferdig. :)

      Mmm, jeg skal virkelig bære med meg det hun sa. :) <3
      Mange klemmer tilbake.

      Slett
    2. Jeg fant ingen pris så jeg sendte henne like godt en mail :)
      men hva betalte dere for timen?

      Spurte om det kunne hjelpe på ufrivillig barnløshet og angst så er spent på svar :D

      Slett
  2. Gjorde jeg også..:) Healing av barn kostet 470. :) Inkludert litt fotsoneterapi. :)

    Spennende å se om hun har noe som kan hjelpe deg også..:) Gleder meg til å høre. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hun anbefalte healing, øreakupuntur og soneterapi :)
      650 kr for 45 minutter, syns ikke det var så galt :D

      Slett
    2. Nei, det er ikke så galt det..:) Syns jeg du skal prøve :)

      Slett