tirsdag 10. januar 2012

Et "lite" livstegn

Ja, her kommer det et lite livstegn fra meg igjen da :)
Har rett og slett ikke hatt ork til tankene mine de siste dagene, så har bare surret rundt og "tullet"..
Skal vi se da, hva har jeg gjort siden sist innlegg?.. Lørdag, gjorde vel egentlig ingenting den dagen, Joachim sovnet på magen min tidlig på dagen, vi koste og koste også var plutselig han reist til drømmeland <3

Kosestund <3

Etter luren hans dro vi en tur opp til Gjerstad, hvor han sov over hos tante Eva og onkel Svein( eller tante Eve og okkle fein som han sier..  ;) <3 ) Tror jeg brukte kvelden hjemme på å spille kabal..... :P Sier vel litt om hvor mye tiltakslyst jeg hadde..;)

Søndag igjen sov jeg vel nesten helt til vi måtte dra å hente Joachim, og så dro vi fra Gjerstad og rett i bursdagsselskap til en ny kompis av Joachim :):) <3 Han syntes det var litt skummelt med en gang, men til å kunne kjenne bursdagsgutten og at alle stort sett var et år eldre enn han så syns jeg at han taklet det veldig fint! Og han sov kun i bilen på vei dit også, så jeg syns han var kjempeflink jeg :)
Etter bursdagsselskapet dro vi for å tenne lys på grava til Nora Sofie. <3

Tenkte på det på søndagen at for nøyaktig to måneder siden var min siste "bekymringsfrie" dag. Min siste dag hvor jeg tok ting "for gitt", min siste dag hvor jeg oppriktig talt var glad i livet og nøt det. Følelsene mine har på en måte flatet ut siden Nora Sofie døde. Jeg føler jeg ikke klarer å være ordentlig glad lenger, henger liksom en svær tung svart sky over hodet mitt som gjør at jeg ikke klarer å reise meg opp for å se sola.
Skulle virkelig ønske jeg kunne gå tilbake til den "bekymringsfrie", livsnytende Ann Helèn.. Jeg hadde jo så klart bekymringer da å, og så klart hadde jeg ikke tid til å nyte livet hele tiden, men det er ingenting i forhold til nå.. Jeg vil aldri kunne nyte en graviditet igjen sånn som jeg gjorde med Joachim og Nora Sofie frem til det utenkelige skjedde. Aldri vil jeg kunne ta noe "for gitt" igjen. Setningen "det vil jo aller helst gå bra" betyr ingenting for meg lenger.

Søndag kveld måtte jeg og Joachim synge for Nora Sofie, og som Joachim valgte ble det bæ bæ lille lam. <3 Og så måtte mor stryke navnelapper til den store gullmedaljen, rett før jeg må bestille flere faktisk..:P

Mandag ettermiddag gikk vekk til å kose med Joachim. <3 Virket ikke som om han var helt i slag, så han byttet mellom å kose på mammas mage og kose på pappas mage. <3 Så når leggetiden kom gikk vi inn i mamma og pappas seng, leste 4 nattaeventyr og sang 3 nattasanger. <3Som regel pleier vi bare å ha et nattaeventyr og 2 nattasanger, men er man ikke helt i form så tøyes de grensene godt..<3

Så kom dagen idag. Idag har jeg faktisk kun brukt tida mens Joachim var i barnehagen på å holde på med den nye headeren. Satt faktisk også nesten å ventet på telefon fra barnehagen også, for bestekompisen hans i barnehagen er syk, og det syns ikke Joachim er noe stas, så egentlig ville han også være hjemme.(i tillegg har jeg jo lurt på om han har brygget på noe, men etter barnehagen idag hat han vært i storform, så satser på at det ikke var noe allikevel) Idag er jo andre dagen at bestekompisen hans er syk, det gikk bedre idag og Joachim virket blidere også. :) De er så flinke i den barnehagen! Når Joachim trenger voksentid, tid på fanget, tid til å kose, tid til å snakke, så får han det! Og han blir utfordret, får realistiske forventninger satt til seg, får prøve og feile, lærer masse nytt og får lekt og kost seg masse. Nå sier ikke jeg at andre barnehager ikke er så gode, for jeg aner ikke hvordan de andre barnehagene er, men det jeg sier er at jeg er superfornøyd med barnehagen til gutten min! <3

Ikveld måtte vi også synge nattasang for Nora Sofie; bæ bæ lille lam. Jeg tror nok han husker at han sang bæ bæ lille lam til henne når hun lå i magen, for når jeg spør hvilken nattasang han vil synge for henne så er det ikke "so ro lillemann", ikke "trollmor", men "bæ bæ lille lam".. Jeg har jo egentlig lært han opp til at vi kun synger nattasanger som nattasanger, men når det kommer til hvilken sang han vil synge som nattasang til Nora Sofie, så får han velge den han vil. <3
Etter at vi hadde sunget for Nora Sofie ikveld spør Joachim: "Nora Fie gla'?" <3 Og jeg sier jo selvfølgelig at hun ble nok kjempeglad! <3 Hvor heldig er ikke vi som har en sønn som vil synge nattasang for lillesøster i himmelen så hun skal bli glad?.. Vi har rett og slett en fantastisk sønn, og vi lager tydeligvis rett og slett fantastiske og perfekte barn. <3
Joachim har spurt litt mer om Nora Sofie de siste dagene egentlig, og idag ville han se bilder også. Så jeg fant frem to bilder til han, er hvor jeg holder henne, og et hvor Johan holder henne. Og han smiler som en sol når han ser bildene og skal bytte mellom å se " mamma holde Nora Fie" og "pappa holde Nora Fie", alt med et utrolig stort smil om munnen! <3 <3 <3

Dette ble nok et fryktelig langt innlegg, men her er jeg ihvertfall. :) Er mye som har skjedd selv om det kanskje ikke er så mye likevel. Har forresten fått panduro pakke også, så nå venter det et prosjekt eller to på meg også :) <3 Har hatt lyst til å strikke et par sokker til Joachim også, så får se hva jeg begynner på først.

4 kommentarer:

  1. Hei og takk for kommentaren din. Så trist å lese om datteren deres :/ det er så urettferdig når barn dør. Forferdelig.
    Jeg tok bilde av avtrykket med telefonen, redigerte det litt mørkere slik at det skulle syns bedre, og sendte på mail.
    Klem <3

    SvarSlett
  2. Hei vennen <3
    Så godt å "høre" fra deg igjen..
    Har tenkt spesielt mye på deg den siste tiden, har og er jo så masse merkedager igjen<3

    Koselig at han vil synge for Nora Fie<3 blir nesten litt rørt her jeg sitter..
    Og ikke minst så godt at han er intr i å se bilder, snakke om henne og slikt..
    Det er jo fortsatt lille søster<3

    Har vært tom på kortet så har ikke fått sendt medinger som jeg hadde tenkt, men vil ønske deg lykke til i morgen, sikkert en tung merkedag..
    Skal sende deg masse krefter jeg, så kanskje dagen blir litt bedre<3

    Masse gode klemmer

    SvarSlett
  3. Ja, det er jo sånn som ikke skal skje, og likevel skjer det med så altfor mange..:(

    Ok, tusen takk! :) Da er det ikke så skummelt likevel :):)

    SvarSlett
  4. Tusen takk Lykke :) <3

    Ja, merkedagene kommer på løpende bånd. Rart hvordan dagene går veldig sakte, samtidig som om det er fryktelig kort mellom merkedagene..

    Han er så fantastisk den gutten <3 Han elsker jo å synge, og han har et stort behov for å snakke om lillesøster han å, selv om han "bare" er to år.. <3 Og jeg skal svare på alle spørsmål han måtte ha, og jeg skal vise han bilder og tenne lys sammen med han når han vil det. <3 <3

    Tusen takk igjen <3 mange klemmer tilbake <3

    SvarSlett